El sufisme o Tasawwuf تصوف

SUFISME

Terme utilitzat per a designar  la mística islàmica.

Ghazi EmetMusic lovers

El sufisme és conegut en l’Islam com un procés religiós en si mateix, tot i que sovint suscita reaccions negatives de la ortodòxia sunnita.  El sufi no és com aquells que confirmen el camí de l’Islam amb la llengua i l’aprenentatge de llibres.

              tumblr_nzt4w88bIo1unql0yo1_1280

 

“El sufi és com el terra que suporta a l‘innocent i al culpable, com el cel que cobreix totes les coses, com la pluja que tot ho renta.”  

Junaïd

“El sufi ha reduït i ha eliminat les marques de la seva identitat per a fer possible una clara visió de la realitat còsmica.”

The mausoleum of the 11th-century Sufi saint Khoja Ahmed Yassavi, founder of the Yassavi Sufi order

El que segueix la ‘xaria ha escollit viure dins dels amples paràmetres morals establerts pels manaments corànics i en concordància amb la guia de la sunna.

Acceptar la ‘xaria implica el coneixement de que la criatura humana és limitada, que està dins d’un cos que obeeix unes lleis donades, i el reconeixement de les lleis biològiques que funcionen en tots els nivells de la existència.

Una vegada sotmès a la ‘xaria, el cercador del camí s’en adona que ve de la no-existència i va a la no-existència.

Mausoleu d’Omar Khayyam  a Nishapur  -Iran

La tariqah o sendero espiritual, comúnmente conocido como Tasawwuf o sufismo, comprende la dimensión interior y esotérica del Islam. Y al igual que la shari’ah tiene sus raíces en El Corán y en la Sunna.  La tariqah es el corazón del mensaje del Islam que, como el corazón físico, permanece oculto a la vista externa.”

Seyyed Hossein Nasr

Iman és l’acceptació d’Al.lah o, dit d’una altra manera, la interiorització del paisatge còsmic des de les realitats de la creació en acció fins a la visió personal. El “jo” és un enemic fins que es transforma en la seva realitat lluminosa.    Anihilació del nostre ego ( fanà al-nafs)

2268        Signs of the unseen

Seguir el camí porta serenitat i llunimositat interior. Es parteix de la sunna i es va a parar a l’immersió en la font de visió. El món i totes les seves coses poden ser una prova i un turment per al cercador del camí.

Al-Tarmidi a rapporté, dans son Jami’, que le Prophète (P. et B. d’Allah sur Lui) a dit:

«Quand la lumière entre dans le cœur, il s’élargit et s’apaise». On lui demanda: ô messager d’Allah! Quel en est le signe? Il a dit: «le désir ardent du monde de l’éternité (l’au-delà), l’hostilité du monde trompeur (d’ici-bas) et la préparation à la mort avant son avènement».

 “Però passa també que Al.lah sent amistat per algú que res, en aparença, no distingeix dels altres.  Li envia signes, li confia missions, li revela secrets i transforma la seva vida grisa en una epopeia memorable.  Es inútil preguntar-se perquè aquesta persona ha estat escollida i no pas una altra qualsevol,…”   

A.Maalouf

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s